Vragen?
Wij staan altijd voor je klaar
Meest gestelde vragen
HOE WERKT FIXCHECK?
Iedere klus in en rondom het huis is zo gefixt. FixCheck is het online klusplatform waar je direct tegen vaststaande tarieven een door ons gescreende vakman bestelt voor het uitvoeren van een klus. Van loodgieterswerk tot elektraklussen. En voor timmerwerk tot cv-reparatie. Voor al jouw klussen die je snel opgelost wilt hebben, kun je bij ons terecht. FixCheck is geen vergelijkingssite waar je vrijblijvend (meerdere) offertes kan aanvragen. Bij ons maak je direct een afspraak voor het uitvoeren van een klus wanneer het jou uitkomt. Wij maken het jou daarbij zo makkelijk mogelijk om snel de juiste vakman voor jou klus te vinden.
Je kunt een klusjesman boeken via onze website. Je selecteert (zoekt) de klus die je wilt laten uitvoeren. Daarna kies je het moment waarop je de klus wilt laten uitvoeren. Je voert je adresgegevens in en betaalt de klus. Wij delen jouw gegevens alleen met de klusjesman die jouw klus oppakt. Je ontvangt direct een bevestigingsmail van de afspraak.
Daarin staat het tijdvak waarbinnen je de klusjesman kan verwachten. Houd er rekening mee dat de minimale afname voor elke klus 1 uur is.
Let op: wij zijn een online bedrijf en geloven in de kracht van online gemak. Bij ons boek je klussen dus niet telefonisch, maar altijd online via onze gemakkelijke tool.
Via de website kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week een afspraak maken. Kies je voor een spoedaanvraag? Dan komt een vakman je binnen 24 uur (meestal nog dezelfde dag) helpen. Voor klussen met minder haast, kun je klussen inplannen van 08.00 uur tot 18.00 uur.
Op dit moment is FixCheck alleen actief binnen regio Haaglanden. In de toekomst is het plan is om landelijk actief te worden. Dus houd ons goed in de gaten.
Ja. Er moet altijd iemand van 18 jaar of ouder aanwezig zijn om de klusjesman binnen te laten. Of je vervolgens ook tijdens het uitvoeren van de klus aanwezig wil blijven, dat is helemaal aan jou. Wij raden je wel altijd aan om thuis te zijn wanneer de klusjesman de klus afrondt. Let op: is er niemand thuis en staat de vakman voor een dichte deur? Dan zal de vakman in kwestie jou bellen of een bericht sturen en maximaal 20 minuten in de buurt van de locatie wachten. Daarna mag hij 1 uur arbeidsloon in rekening brengen wegens misgelopen inkomsten.
De klusjesmannen die actief zijn op FixCheck zijn ervaren vakmensen waar wij al jaren mee samenwerken. De meesten van hen zijn werkzaam als ZZP'er en hebben een registratie bij de Kamer van Koophandel. Iedere nieuwe klusjesman die zich bij ons aansluit, wordt vooraf door ons zorgvuldig gescreend. Het bewaken van de kwaliteit is voor ons heel belangrijk. Om de prestaties van de vakmensen te waarborgen, ontvang je na uitvoering van een klus altijd een email met de vraag om een beoordeling te geven. Aan de hand van deze beoordelingen, houden wij voor iedere klusjesman een score bij. Zakt de score van de klusjesman onder de 3,6 uit 5? Dan zullen wij de samenwerking stopzetten.
Wij werken elke dag hard om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Ben je na afloop van de klus toch niet helemaal tevreden? Dan doen wij ons uiterste best om dit voor je op te lossen. Is het werk niet naar behoren uitgevoerd of afgemaakt? Dan kun je mogelijk een beroep doen op onze 'komt-goed' -garantie.
Let op: alleen wanneer je de klus volledig via FixCheck laat verlopen, kunnen wij ondersteuning bieden. Betaal om die reden nooit tussendoor direct aan de vakman, maar altijd via de betaallink die je ontvang per sms of email. Alleen dan kunnen we je alle ondersteuning bieden die je nodig hebt.
Komt een geplande klus toch niet uit? Dat kan gebeuren. We leven nu eenmaal in drukke tijden. Flexibiliteit en gemak zijn voor ons van groot belang. Maar als een afspraak heel kort van tevoren wordt afgezegd, loopt de vakman inkomsten mis en dat willen we natuurlijk voorkomen.
- Annuleren of verzetten kan, zolang jouw aanvraag nog niet is opgepakt door een van onze klusjesmannen.
- Annuleren doe je via de statuspagina van jouw klus. Deze pagina bereik je via de oranje knop in de bevestigingsmail die je van ons ontvangt.
Is jouw klus wel al opgepakt door een klusjesman? Dan gelden de volgende regels:
- Tot 48 uur voor de afspraak is annuleren gratis.
- Binnen 48 uur voor de afspraak annuleren, maar is de vakman nog niet onderweg? Dan brengt FixCheck alleen de servicekosten in rekening.
- Annuleren terwijl de klusjesman al onderweg is? Dan mag de klusjesman je een uur arbeidsloon en de geldende servicekosten in rekening brengen.
De spoedaanvragen die al zijn opgepakt, kunnen om die reden nooit kosteloos geannuleerd worden.
Voor het annuleren van opgepakte klussen ga je altijd naar de statuspagina. Daar staat een speciaal telefoonnummer dat je kan bellen.
LET OP: tussen 18:00 uur 's avonds en 08:00 uur 's ochtends zijn wij telefonisch niet bereikbaar. Bel ons in dat geval de volgende ochtend.
Staat jouw klus die jij wil laten uitvoeren niet tussen onze diensten? Vrees niet, waarschijnlijk kunnen onze klusjesmannen je toch heel goed helpen. Kies voor de optie ‘staat jouw klus er niet tussen?’ en omschrijf de klus zo duidelijk mogelijk. Dan komen we bij je terug.
Onze collega’s van de klantenservice zijn via email laagdrempelig bereikbaar voor al je vragen. Op maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 17.00 uur.
OVER JOUW KLUS
Nadat je jouw klusaanvraag hebt verzonden, ontvang je van ons een e-mail. Via deze e-mail ga je eenvoudig naar de statuspagina voor jouw klus. Op deze statuspagina vind je alle relevante informatie: wie je komt helpen, hoe andere klanten deze vakman hebben beoordeeld en hoe je deze vakman kunt bereiken. Ook kun je via de statuspagina een aanvraag eventueel annuleren of wijzigen zolang deze nog niet is opgepakt door een vakman.
Zodra jouw klus is opgepakt, ontvang je van ons een bevestigingsmail met daarin de naam van de klusjesman en zijn telefoonnummer. Wij vragen de vakman altijd om voor de afspraak alvast contact met jou op te nemen. Maar ons advies is om daar niet op te wachten wanneer je zelf al vragen hebt. Bel de klusjesman gerust zelf. Op die manier kun je de klus alvast doorspreken en kan de klusjesman goed voorbereid aan de slag.
Zolang jouw aanvraag nog niet is opgepakt door een klusjesman kun je de afspraak gratis annuleren of verzetten. Dat doe je eenvoudig zelf via de statuspagina van jouw klus. Je komt gemakkelijk op deze pagina via de groene knop in de bevestigingsmail die je van ons ontvangt.
Is jouw klus wel al opgepakt door een klusjesman? Dan gelden de volgende regels:
- Tot 48 uur voor de afspraak is annuleren gratis.
- Binnen 48 uur voor de afspraak annuleren, maar is de klusjesman nog niet onderweg? Dan brengt FixCheck alleen de servicekosten in rekening.
- Annuleren terwijl de klusjesman al onderweg is? Dan mag de vakman je een uur arbeidsloon en de geldende servicekosten in rekening brengen.
De spoedaanvragen die al zijn opgepakt, kunnen om die reden nooit kosteloos geannuleerd worden.
Zolang jouw aanvraag nog niet is opgepakt door een klusjesman, kun je de datum eenvoudig wijzigen. Dat doe je via de statuspagina van jouw klus. Je gaat gemakkelijk naar deze pagina via de oranje knop in de mail die je van ons ontvangt. Na de wijziging versturen we jouw aanvraag opnieuw naar onze klusjesmannen. Zodra een beschikbare klusjesman de klus heeft opgepakt, staat de afspraak. Deze is dan niet meer te wijzigen.
Bij een spoedklus komt een klusjesman binnen 24 uur (meestal dezelfde dag) nog naar jou toe om te helpen. Deze aanvraag houden we extra goed in de gaten omdat er haast bij geboden is. Wij zijn daarbij wel afhankelijk van de beschikbaarheid van de klusjesmannen op dat moment. We streven ernaar de bevestiging van de afspraak binnen 20 minuten te mailen. Lukt dat niet? Dan nemen wij contact met jou op.
Let op: is jouw spoedaanvraag opgepakt door een klusjesman? Dan kun je deze niet meer gratis annuleren. In dat geval mag de klusjesman 1 uur arbeidsloon in rekening brengen.
Je van tevoren oriënteren kan handig zijn, maar FixCheck is geen vergelijkingssite waar je vrijblijvend offertes kunt aanvragen. Bij ons maak je direct een afspraak voor het uitvoeren van een klus, tegen een vastgesteld tarief, op het moment dat jou het beste uitkomt.
Heb je geen bevestiging van jouw aanvraag ontvangen? Check dan altijd eerst je spamfolder of map met ongewenste e-mail. Mocht deze mail daar ook niet zijn binnengekomen, is er misschien iets misgegaan bij het doorgeven van het juiste emailadres. Stuur in dat geval een email met jouw postcode en de klusomschrijving naar info@fixcheck.nl. Dan voeren we het juiste emailadres alsnog in en zorgen we dat je een bevestiging krijgt.
Let op: heb je wel een email ontvangen, maar nog geen bevestiging van de afspraak? Kijk dan op de statuspagina van jouw aanvraag om het proces in de gaten te houden. Deze pagina bereik je gemakkelijk via de oranje knop in de mail die je van ons ontvangt.
Dat bepaal je helemaal zelf. Regel je zelf het materiaal ben je vaak voordeliger uit, maar ben je zelf ook meer tijd kwijt met de voorbereiding. Vraag je de klusjesman om materiaal te halen, zal hij daarvoor kosten maken (tijd en benzine) die hij mag doorberekenen in de vorm van een toeslag.
Let op: komt de klusjesman op de klus en blijkt ter plekke dat er materiaal nodig is waarvan hij niet op de hoogte was? Dan zal de klusjesman de tijd die hij kwijt is aan het halen van materiaal bij jou in rekening brengen. Het is daarom belangrijk om van te voren heldere afspraken te maken, zodat de klusjesman goed voorbereid aan de slag kan.
De garantietermijn verschilt per klus. Op installatie en montage zit een standaard garantietermijn van twee maanden. In bijzondere omstandigheden kan hiervan worden afgeweken. De exacte garantietermijn kun je altijd het beste bespreken met de klusjesman die de klus bij jou komt fiksen. Voor noodreparaties zal bijvoorbeeld slechts een zeer beperkte garantietermijn gelden. Zodra jouw klus is opgepakt, ontvang je de contactgegevens van de klusjesman die komt helpen. Je kunt hem altijd van tevoren bellen om de details van de klus te bespreken.
FACTUREN & BETALEN
Direct na het boeken van de klus, ontvang je via e-mail een bevestiging, inclusief de factuur van betreffende aanvraag. Blijkt ter plekke dat er meer werkzaamheden nodig zijn dan vooraf afgesproken en komen daar meer kosten bij kijken? Dan zal dit eerst met je besproken worden voordat de vakman aan de klus begint. Bij goedkeuring zal de vakman dit doorgeven aan FixCheck. Na de klus, ontvang je van ons per email een factuur met daarin een betaallink.
Let op: alleen wanneer je de klus volledig via FixCheck laat verlopen, kunnen wij volledige ondersteuning bieden. Betaal om die reden nooit direct aan de vakman maar altijd aan ons via de betaallink die je ontvang per sms of email.
Als jij de aanvraag doet voor een klus, ben jij voor de klusjeman de opdrachtgever. Simpel gezegd: jouw naam staat op de factuur en dus ben jij verantwoordelijk voor de betaling ervan. FixCheck en de vakman staan geheel buiten afspraken die een huurder maakt met zijn of haar verhuurder.
Nee, helaas kan dat niet. De persoon die de klus aanvraagt, is verantwoordelijk voor de betaling van de factuur. Jij bent voor de klusjesman de opdrachtgever en jouw naam staat op de factuur. Je kunt de factuur betalen aan FixCheck en vervolgens indienen bij de verzekeraar. Deze zal het geld dan naar jouw rekening overmaken.
Nee, dit is niet mogelijk. Tijdens het boeken, dient u direct de factuur te betalen.
TARIEVEN
Tarieven kunnen verschillen per categorie en per klus. Je ziet de geldende tarieven altijd vooraf staan bij het aanvragen van een klus. Voor sommige klussen hanteren wij uurtarieven. Bij andere klussen bieden wij een vaste prijs op basis van een aantal vierkante meter. Wij proberen je op die manier vooraf zo goed mogelijk te informeren. Zo kun je vaak al zelf een goede inschatting maken van wat een klus ongeveer gaat kosten. Bij sommige klussen tonen wij ook een calculator die je zal voorzien van een richtprijs. Houd er wel rekening mee dat de minimale afname voor iedere klus 1 arbeidsuur is. Dit doen we omdat het voor een vakman wel moet lonen om ook voor een kleinere klus naar jou toe te komen.
Indien er sprake is van betaald parkeren in jouw straat, laat dit dan weten aan de vakman. Wellicht zou hij gebruik kunnen maken van een bezoekerspas. Indien u deze niet heeft, zal de vakman de parkeerkosten achteraf met jou verrekenen middels het versturen van een Tikkie.
Alle prijzen die wij hanteren, zijn gebaseerd op gemiddelden die wij ontvangen van de bij ons aangesloten vakmensen. Tarieven kunnen soms van dag tot dag verschillen en zijn afhankelijk van het tijdstip en de drukte op het moment. Voordat jij jouw aanvraag plaatst, tonen we je altijd de geldende tarieven zodat je weet waar je aan toe bent.
Nee, bij FixCheck doen we niet aan voorrijkosten. Dit is ook de afspraak die wij hebben gemaakt met de vakmensen. Voorrijkosten (of reiskosten naar de afspraak toe) zijn niet nodig, omdat wij alleen werken met lokale vakmannen. Als een klus te ver uit hun buurt is, hebben zij de vrijheid om jouw aanvraag niet te accepteren.
In het geval van een spoedklus zetten wij alles op alles om te zorgen dat jij zo snel mogelijk geholpen wordt en weet waar je aan toe bent. Vakmannen vragen voor spoedservice een hoger tarief. Zij schuiven in hun agenda om jou zo snel mogelijk te helpen. Vaak zetten zij ander werk daarvoor opzij. De tarieven kunnen fluctueren en tonen wij altijd voordat je jouw aanvraag verstuurt.
PROBLEMEN MET JOUW KLUS
Nadat je klus is geaccepteerd, ontvang je direct per email met de gegevens van de vakman die je komt helpen. Gebruik altijd alleen het telefoonnummer dat je van ons krijgt om contact op te nemen met de klusjesman. Krijg je de vakman niet telefonisch te pakken? Stuur hem dan een sms of whatsapp met het verzoek jou terug te bellen. Klusjesmannen zijn vaak druk bezet. Het kan voorkomen dat ze net bezig zijn met een klus of onderweg zijn naar een andere afspraak waardoor ze niet direct kunnen reageren.
Is er iets aan de hand dat echt niet kan wachten? Neem dan contact op met onze klantenservice. Bij spoed zullen wij snel reageren.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen te waarborgen.
Wij verwachten dat de klusjesmannen op ons platform zich houden aan de geldende afspraken en zich professioneel gedragen. Op tijd komen, hoort daar ook bij. In de bevestigingsmail staat het tijdvak van 2 uur waarbinnen de klusjesman bij jou langs komt.
Is het tijdvak verstreken en is de klusjesman er nog niet? Wacht dan nog 15 tot 20 minuten voordat je contact met ons opneemt. Probeer de vakman zelf eerst nog te bereiken.
Mogelijk is er sprake van overmacht (een onverwachte gebeurtenis zoals bijvoorbeeld autopech of een ongeluk) waardoor hij verlaat is.
We begrijpen dat onnodig wachten vervelend is, mocht dat gebeuren, bieden wij daarvoor onze excuses aan. Blijft de klusjesman onbereikbaar en is hij na twintig minuten nog niet aanwezig? Neem dan met spoed contact met ons op.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw klusjesman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten klusjesmannen te waarborgen.
De klusjesman heeft jouw klus opgepakt en geeft daarmee aan dat hij op het door jou gekozen tijdstip aanwezig zal zijn. Verzetten kan alleen met jouw toestemming. Kan de afspraak vanuit de klusjesman vanwege een dringende reden toch niet doorgaan, kan hij dat bij ons melden. Dan nemen wij contact met jou op en zorgen wij ervoor dat jij alsnog geholpen wordt.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw klusjesman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten klusjesmannen te waarborgen.
Bespreek altijd duidelijk van tevoren met de klusjesman of er materiaal nodig is. Hij kan zich dan goed voorbereiden. Zijn hier afspraken over gemaakt en komt de vakman toch niet goed voorbereid aan bij de klus? Dan bieden wij daarvoor onze excuses aan. Je kunt de klusjesman vragen het materiaal alsnog te regelen, zonder daarvoor extra tijd in rekening te brengen.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw klusjesman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten klusjesmannen te waarborgen.
Klachten kunnen per e-mail via info@fixcheck.nl worden ingediend. Telefonisch een klacht doorgeven is niet mogelijk. De reden hiervoor is dat we je graag willen helpen door alle gegevens die relevant zijn erbij te zoeken. Soms moeten we een klacht of probleem bespreken met een derde partij. Dan is het in het belang van alle partijen om alle informatie zwart op wit te hebben. Zo voorkomen we misverstanden en kunnen we zorgen voor een zorgvuldige afhandeling.
Wij vertrouwen op de deskundigheid en de zorgvuldigheid van onze klusjesmannen en iedere klusjesman is verantwoordelijk voor een goede afronding van de klus. Ben je toch niet tevreden over het eindresultaat? Laat dit dan meteen weten aan de klusjesman in kwestie of meld het bij ons, uiterlijk binnen 72 na ontvangst van de factuur.
Betreft het een klein probleem dan kun je alsnog proberen om het samen met de klusjesman op te lossen. Zo geef je de klusjesman in kwestie de kans om het werk alsnog naar tevredenheid uit te voeren. Kom je er niet samen uit? Neem dan contact met ons op. In sommige gevallen sturen wij een andere klusjesman om het probleem alsnog op te lossen. Eventueel kun je aanspraak maken op onze 'komt goed'- garantie.
Je krijgt na afronding van iedere klus een verzoek om een review achter te laten om zo jouw klusjesman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen te waarborgen.
PROBLEMEN MET DE FIXER
Dat is heel vervelend om te horen. Klanttevredenheid staat voor ons voorop. Wij vertrouwen op de deskundigheid en de zorgvuldigheid van onze klusjesmannen en iedere vakman is verantwoordelijk voor een goede afronding van de klus. Ben je toch niet tevreden over het eindresultaat? Laat dit dan meteen weten aan de klusjesman in kwestie of meld het bij ons, uiterlijk binnen 72 na ontvangst van de factuur.
Betreft het een klein probleem? Dan kan je alsnog proberen om het samen met de klusjesman op te lossen. Zo geef je de klusjesman in kwestie de kans om het werk alsnog naar tevredenheid uit te voeren. Kom je er niet samen uit? Neem dan contact met ons op. In sommige gevallen sturen wij een andere klusjesman op het probleem alsnog op te lossen. Eventueel kun je aanspraak maken op onze 'komt goed'- garantie. Je krijgt na afronding van iedere klus een verzoek om een review achter te laten om zo jouw klusjesman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen te waarborgen.
De betrokken klusjesman is verantwoordelijk voor de goede afronding van de klus. Is het werk niet naar behoren afgerond? Probeer er dan eerst samen uit te komen. Zo kun je bijvoorbeeld uitsluiten dat er sprake is van miscommunicatie of een misverstand. Soms kan de vakman de klus niet in 1 keer afmaken omdat er bijvoorbeeld nog een onderdeel besteld moet worden. Vraag de klusjesman in kwestie in dat geval altijd om te wachten met het opstellen van de factuur tot de klus helemaal is afgerond. Betaal nooit tussentijds alvast een deel van het overeengekomen bedrag. Want alleen als de klus volledig via FixCheck wordt afgehandeld, kunnen wij in geval van problemen ondersteuning bieden. Dus kom je er niet uit met de klusjesman, aarzel dan vooral niet om contact met ons op te nemen. In sommige gevallen sturen wij een andere klusjesman om het probleem alsnog voor je op te lossen. Je krijgt na afronding van iedere klus een verzoek om een review achter te laten om zo jouw klusjesman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen te waarborgen.
Onze excuses. Dat mag natuurlijk nooit gebeuren. Overmacht is soms onvermijdelijk, maar als een klusjesman niet komt opdragen, kan dat natuurlijk niet door de beugel. Komt jouw klusjesman niet opdagen? Neem dan meteen contact met ons op. We gaan onze uiterste best doen om voor jou de beste oplossing te vinden. Vaak kunnen we je alsnog helpen door een andere klusjesman te sturen. Wij waarderen het enorm als je ons de kans wilt geven om het recht te zetten. Wij nemen deze klacht zeer serieus en zien dit als een aanleiding om in het vervolg niet meer met de klusjesman in kwestie samen te werken.
Wij kunnen ons voorstellen dat dit erg vervelend is. Onze excuses. Is er sprake van schade? Zeg dit altijd direct tegen de klusjesman in kwestie of meld het via email bij ons, uiterlijk 72 uur na ontvangst van de factuur. De klusjesman is verantwoordelijk voor een goede afronding van de klus. Ook behoren al onze klusjesmannen in het bezit te zijn van een geldende aansprakelijkheidsverzekering waar zij beroep op kunnen doen in geval van schade. Is dit toch niet het geval? Dan kunnen wij misschien helpen. Voorzie ons in ieder geval zo snel mogelijk van alle benodigde informatie. Daarbij is het belangrijk om foto's van de schade mee te sturen ter beoordeling.